Sistemele Start-Stop decuplează şi repornesc automat motorul pentru a reduce mersul în gol şi a scade astfel consumul de combustibil şi emisiile.
La oprire
Atunci când vehiculul se opreşte şi merge în gol, de exemplu la semafor sau când circulaţia este blocată, sistemul decuplează motorul reducând astfel consumul de carburant şi emisia de CO2. |
La repornire
Atunci când şoferul apasă pe ambreiaj pentru a merge mai departe sau, la vehiculele automate, ia piciorul de pe frână, motorul este repornit automat. |
Frânarea regenerativă
La frânarea regenerativă, energia cinetică produsă de maşină este transformată parţial în energie electrică şi introdusă din nou în baterie. |
Cerinţe faţă de baterie:
Bateria alimentează singură aparatele electrice din maşină cum ar fi ventilatorul, radioul, sistemul de navigare prin satelit. Motorul merge numai când este absolut necesar. Bateria trebuie să fie într-o stare de încărcare suficientă pentru a putea decupla motorul. |
Cerinţe faţă de baterie:
Bateria trebuie să dispună de energie suficientă pentru a reporni motorul. |
Cerinţe faţă de baterie:
Bateria trebuie reîncărcată rapid şi trebuie să dispună de o capacitate suficientă pentru a prelua energia suplimentară. Ea trebuie să fie capabilă să funcţioneze şi la un nivel de încărcare scăzut. |
În spiritul reducerii emisiilor de CO2, până 2015, sistemul Start-Stop va deveni standard în majoritatea vehiculelor noi fabricate. Până în anul 2015 circa 70% din vehiculele fabricate şi vândute în Europa vor fi echipate cu tehnică Start-Stop ~ 30 de milioane de maşini.
Tehnologie EFB (Enhanced Flooded Battery)
Tehnologie AGM (Absorbent Glass Mat)
This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled.